25 juni 2023

Nieuwsbrief  25 juni 2023

Een wandelfeest voor jong en oud

Terugblik Avond4Daagse 2023

Van dinsdag 20 t/m vrijdag 23 juni werd de 77ste editie van de Avond4Daagse georganiseerd door de Stichting Avond4Daagse Coevorden.

Elke dag kon er 5 of 10 km gelopen worden Er deden zowel groepen als individuele lopers mee en in totaal waren er rond de 1000 wandelaars

Helaas is de eerste avond afgelast i.v.m. het slechte weer. Aangezien de veiligheid van alle wandelaars voorop staat was dit de keuze die (in overleg met de gemeente en metrologen) gemaakt moest worden gezien de weervoorspellingen.

De avond4daagse werd een avond3daagse.

Op woensdag opende de burgermeester Renze Bergsma de wandel3daagse. Ook bedankte hij de vrijwilligers en het bestuur, die zich inzetten voor dit evenement. De route ging door o.a. de wijk Ossehaar, waar de brandweer voor de nodige verkoeling zorgde en wijkbewoners de wandelaars aanmoedigden. Bij binnenkomst kregen alle wandelaars een ijsje aangeboden Jumbo René Kromkamp.

Op donderdag was er regen, maar kon de 2e wandel dag gelukkig gewoon door gaan. De stemming was er zeker niet minder om. Deze dag ging de wandeling door Woonwijkcentrum de Schutse, die de lopers van harte welkom heette. De wandelaars liepen via de achteringang het woonwijkcentrum in en maakten daar een rondje, terwijl ze door bewoners toegejuicht werden. Door De Rollebol werden ballonnen uitgedeeld aan de kinderen. Het was een feest voor jong en oud.

Stichting WKB trakteerde de lopers van de 10 km onderweg op drinken met iets lekkers.

Bij binnenkomst was er fruit, aangeboden door Garage3huizen. Wij en de lopers waren heel blij met deze gezonde traktatie.

Vrijdag was de afsluiting. Na een warming-up, verzorgd door Creative Dance Studio. Hierna werden de lopers uitgezwaaid door de De Schutterij van Koeverden en de Ganzenhoed(st)ers Jill Bo en Tiano.

Het was prachtig wandelweer en een bonte stoet van zo’n duizend wandelaars verzamelden zich op de parkeerplaats van het Aleida Kramer Zorgcentrum. Vanaf hier werd de groep muzikaal begeleid door Excelsior Oosterhesselen. Langs de route waren veel ouders, grootouders en belangstellenden. Op de markt stond de Schutterij paraat, die net als de ganzenhoed(st)ers in optocht mee liepen naar de finish op de Pampert. Daar kregen de wandelaars namens de Stichting Avond4Daagse een ijsje en natuurlijk wachtte daar de welverdiende medaille.

Voor foto’s en impressies van de 3daagse verwijzen bij u naar onze Facebook pagina (zie onderaan deze nieuwsbrief)

Deelnemers:

Er waren dit jaar nog meer lopers dan vorig jaar, hetgeen ons enorm heeft verrast. Er waren veel individuele lopers. Ook liepen (de meeste) scholen mee: De Picardtschool, Panta Rhei school, Mijndert van der Thijnenschool Willibrorsusschool, Paul Krugerschool. Het Thomashuis, B-Point en ook Dagelijks Leven (Picardthuis en Drostenhuis) liepen met bewoners en begeleiders mee. SVS uit Steenwijksmoer en BSV de Binnenvree hadden zich ook opgegeven.